papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Jatkuva kirkuminen (Yhdisteltyjä viestejä)
« Vastaus #75 : 17.11.04 - klo:14:09:18 »
Yhdistin kahden aikaisemman viestiketjun kanssa, koska aiheesta on niissä ollut jo aikaisemmin juttua. Lueskele siis noita aikaisempia viestejä. Toivottavasti löydät vinkkejä. :)
« Viimeksi muokattu: 17.11.04 - klo:14:09:33 kirjoittanut Ida-Emilia »

« Vastaus #76 : 17.11.04 - klo:22:55:34 »
Nitro huutaa melkein vain silloin kun häkin ovi on kiinni, eli se haluaa lentelemään  ;D Pakkohan sen on päästää että hermot eivät mene, koiraani voin helposti kouluttaa mutta en millään jaksa odottaa että Nitro tulee hiljaiseksi, yritän kummiskin että menen vasta avamaan luukun huutojen välissä enkä heti kun se alkaa huutamaan. Jos olen vapaa töistä menen heti herättyäni ekaks aukaisemaan sen luukku ja silloin se on hiljaa meilkein koko päivän.
Tai onko se niin että jos mulla on muuten hyvä päivä niin ei sen huudot ärsytä mua niin paljon kun jos valmiiksi olen pahalla päällä  ;)
Ja silloin kun mun hermot menee pitää vain ajatella että kukahan sen linnun on hankkinut itselleen  ;D

Industry

« Vastaus #77 : 18.11.04 - klo:07:46:23 »
Nitro huutaa melkein vain silloin kun häkin ovi on kiinni, eli se haluaa lentelemään

Myös Koko huutaa joskus kun tahtoo lentämään, tai silloin kun tahtoo minun tulevan huoneeseen. Aamuhuutelut oon saanu opetettua aika hyvin pois, tosin nyt pellettikoulun yhteydessä on esiintyny nälkäisten kiljuntaa. Yleensä linnut antavat minun nukkua rauhassa vaikka pitkälle iltapäivään asti.

« Vastaus #78 : 18.11.04 - klo:08:31:18 »
Tuli vaan mieleen, et jos lintu huutaa häkissä, omistaja luulee, että se haluu ulos, käy avaamassa häkin oven..... mitäs jos siinä käyki sillee et se lintu luulee että häkki avattiin niinku palkinnoks huutamisesta...  voiskos ne linnut sillein oppia? :(¨

Meillä linnut ei kyllä paljoo yhtään huutele.... :) paitti jos ei nää kavereita nii sillon pari kirkasua....  :P
« Viimeksi muokattu: 18.11.04 - klo:08:32:26 kirjoittanut Toni »
Neitokakaduaiheiset kotisivuni: http://neitsikka.arkku.net - nykyään uudessa osoitteessa!

« Vastaus #79 : 18.11.04 - klo:10:11:01 »
No siksi yritän mennä huutamisen välissä avamaan luukun  :D ja vapaapäivinäni avaan luukun heti aamusta ennenkuin se ehtii huutamaan  ;D
Ja joskus jos mulla on hyvät hermot annan huutaa vaan ja menen sitten vasta avamaan ;)

« Vastaus #80 : 18.11.04 - klo:17:35:27 »
meillä se ei voi johtua vapauden halusta koska linnut on koko päivän vapaana. häkin luukku on auki koko päivän. en yksinkertaisesti jaksa enää kuunnella tuota. :( ruokaa on, seuraa on, luulen että kodakin alkaa kohta kärsiä. :/ lisäksi ne sipeltää pohjalla olevat sanomalehdet ihan silpuksi, myös valokuvat seinällä ovat joutuneet nokinnan kohteeksi. :( selkeesti siis keiko on ruennut tekee ilkeyttä. mitä teen? en viitsisi lukita lintuja häkkiin päiväksi mutta kohta on pakko jos tirpat rupeaa tuhoamaan paikkoja.  :'(

« Vastaus #81 : 18.11.04 - klo:18:18:51 »
meillä se ei voi johtua vapauden halusta koska linnut on koko päivän vapaana. häkin luukku on auki koko päivän. en yksinkertaisesti jaksa enää kuunnella tuota. :( ruokaa on, seuraa on, luulen että kodakin alkaa kohta kärsiä. :/ lisäksi ne sipeltää pohjalla olevat sanomalehdet ihan silpuksi, myös valokuvat seinällä ovat joutuneet nokinnan kohteeksi. :( selkeesti siis keiko on ruennut tekee ilkeyttä. mitä teen? en viitsisi lukita lintuja häkkiin päiväksi mutta kohta on pakko jos tirpat rupeaa tuhoamaan paikkoja.  :'(
On normaalia, että linnut tekevät tuhojaan, järjestä niille paljon järsittävää niin tuhoamisvimma kohdistuu siihen. Ensinnäkin linnun elinympäristön pitäisi olla sellainen etteivät linnut loukkaa itseään, ja siellä ei saisi olla mitään tärkeitä juttuja, jollet halua että ne tulee syödyksi. Linnullasi on varmaankin murkkuikä, joka menee ajallaan ohi,
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world dominatio

« Vastaus #82 : 18.11.04 - klo:20:12:16 »
Listaan syitä selkeyttämiseksi:

- Ruoka on loppu tai se ei ole sitä mitä lintu haluaisi/ se on kyllästynyt saatavilla olevaan ravintoon

- Lintu haluaa vapaaksi

- Joskus pesivä pari ( tai pesimishaluinen pari ) hermostuu ihmisen läsnäolosta ja kirkuu siksi.

- Jokin huoneessa ärsyttää/pelottaa/häiritsee

- Mustasukkaisuus

- Tahtoa ei saada läpi

- Kumppani puuttuu (Eräs koiraani oli ongelmahuutaja, kunnes tapasi tyttösen... ;) )

« Vastaus #83 : 20.11.04 - klo:21:46:56 »
Kuten jo aiemmin mainitsin meilläkin tätä korvia vihlovaa huutoa harrastetaan. Viimeisen kahden kuukauden aikana huudon määrä on kuitenkin vähentynyt ja mietin mistä ihmeestä tämä johtuu??
Pollin saa edelleen olla koko ajan vapaana, linnun kanssa seurustellaan usein ja se saa olla jos haluaa tapahtumien keskellä, koska häkki on olohuoneessa. Joten te viisaat linnun omistajat kertokaa mistä tälläinen huutokausi voisi johtua  ;D ?
Olemme hankkimassa undulaattia pollille kaveriksi ja saa nähdä miten pieni päällepäsmärimme sopeutuu kaveriin  :)

« Vastaus #84 : 03.12.04 - klo:10:12:38 »
Mun neidot ovat myös kovia huutamaan mutta siihen on yleensä se syy että ne haluavat jotain, lauantai aamuisin saa aina herätä siihen että nyt on aika herätä ja päästä neidot ulos häkistä ;D
Tai sitten se kannustus huuto että nyt lennetään vaikka olkkariin niin ensin pitää rohkaista toisiaan parilla huudolla ja eikun lentämään!  8)

« Vastaus #85 : 07.12.04 - klo:17:24:38 »
Meillä on edistytty Nitron kanssa, eli nyt kun siitä on tullut aika kesy se on myös tullut hiljasemmaksi. Nyt sillä on ihanaa kurnutusta kun sitä rapsuttaa  ;D
Mutta tietenkin jos mulla on ollut muuten huono päivä niin kaikki kovat äänet ketuttaa, pitää vaan ajatella että eihän se ole alkujaan linnut kun ovat saaneet minut huonolle tuulelle ;)

« Vastaus #86 : 26.12.04 - klo:11:08:23 »
Meillä on ongelmana neitsikan huutaminen, se alkaa heti kun hän aamulla herää ja jatkuu iltaan saakka :-( Lintu oli elänyt koko hänen elämänsä kaulanauhaparakiitin kanssa samassa häkissä eikä ole tottunut olemaan yksin. Kaksi kuukautta sitten se sai oman tilavan häkin ja kaulanauhaparakiitti oman. Mutta ne kaksi kuukautta ne oli sittenkin samassa huonessa. Tavoitteenani oli se, että linnut asuvat eri huoneissa, jotta niitä voitaisiin kesyttää. Nyt neitsikka siirrettiinkin toiseen huoneeseen ja se alkaa kirkua heti kun aurinko nousee, ilmeisesti sen takia että ei näe omaa kaveria... Parakiitti vastaa hänen huutoon omalla huudolla mikä ei sitten ole kovin mielyttävää :-( Mikä voisi olla neuvoksi? :o

*korjattu kirjoitusvirheet - tinttu-*
*Yhdistetty ja korjattu otsikko ;) -Ida
« Viimeksi muokattu: 26.12.04 - klo:12:46:08 kirjoittanut Ida-Emilia »

« Vastaus #87 : 26.12.04 - klo:11:23:07 »
Vähän hankala juttu kesytystä ajatellen, sillä jos ovat tottuneet olemaan yhdessä ja ne yhtäkkiä erotetaan niin eihän siitä seuraa muuta kuin kova ikävä linnuille ja ihmisten kuuloelimien pahanlaatuinen ylirasittuminen. Ne huutavat koska eivät näe toisiaan eikä asialle taida olla muuta ratkaisua kun päästää ne yhteen, mutta silloin ei taida kesytysprosessista tulla mitään... Eli jos kesytys eri huoneissa on mielestänne välttämätön niin sitten tod.näk. huutoa tulee vain kestää. Tosin nyt siitä kärsivät myös linnut, kun ovat niin ikävissään... Eikö kesytys samoissa tiloissa onnistu?

Nyt kun itsellänikin on kaulis, voin ymmärtää kuinka rasittavaa on kuunnella kaulista joka huutaa aamusta iltaan... meillä illat ovat välillä yhtä kiljumista kun kaikki tuntuu olevan herralla huonosti...

Mutta pärjäilkää siellä, tästä ei tainnut kovin paljoa apua olla, mutta tämä on minun tietääkseni ainut ratkaisu.....

-sanni
« Viimeksi muokattu: 26.12.04 - klo:12:46:19 kirjoittanut Ida-Emilia »
Darkness covers my lonely soul, no one to feed the dying light.

« Vastaus #88 : 22.02.05 - klo:15:23:29 »
eli, mitä tehdä. :/ sama tilanne keikon kanssa jatkuu. se saa raivareita kodaa kohtaan, kiljuminen on nykyään täysipäiväistä, samoin tuhoaminen. en jaksaisi enää karjua linnulle, mikä varmasti rasittaa sitä vielä entisestään. mutta ei kestä tuollaista kenkuttelua enää. :( koda raukka on ihan orpo, juoksee keikoa karkuun ja välttelee sitä.  ???

« Vastaus #89 : 22.02.05 - klo:15:37:50 »
Voi johtua keväästä. Laita ne ainakin vähäksi aikaa eri häkkeihin tai laita joku väli seinä nykyiseen, että kodakin saa levätä.
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world dominatio