papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: puhuvatko kakadunne?
« Vastaus #15 : 06.08.08 - klo:16:55:12 »
Meillä vasta parisen viikkoa ollut valkokakadu Impi matkii koiria, sanoo ei, terve ja huutelee iitu tai eetu - ja rikkoo kyniä   :-*

« Vastaus #16 : 10.08.08 - klo:20:07:56 »
 ;D
Kyllä albakakaduni puhuu ja aika paljon lisäksi nämä sanat ja lauseet tarkoittavat tiettyjä asioita... on tosi hauska lisäksi kun se tanssii ja oppii muuten tosi helpolla eri asioita....

« Vastaus #17 : 05.09.08 - klo:13:25:01 »
Meillä Kerttu sanoo vain hölmö ja terve :) Muunlaista pulinaa kyllä tulee, ei siitä saa selvää...

« Vastaus #18 : 29.09.08 - klo:20:31:08 »
Meillä Kafu juttelee ihan mahdottomasti ja oppii koko ajan uutta :) TERVE, KAFU PAPUKAIJA, MINNE ÄITI MENEE, ISII, JENNAA, MINNE MEET, MITÄ TEET, VOI V****, MENEE MUMMILLE JA VAARILLE, AJAA KOVAA, RAPSUTTAA, KURKKUA KUTITTAA, LÄÄHÄTTÄÄ KUN KOIRA JA HAUKKUU KUN KOIRA, LAULAA JA TANSSII, nauraa kun lapsi leikkiessään, puhuu lapsille lapsen äänellä, Kafu rakas papukaija, Kafu vaava ja itkee vauvanitkua... öö ja paljon muuta

EDIT: sensuroitu hieman -Anni
« Viimeksi muokattu: 30.09.08 - klo:00:14:54 kirjoittanut annip »

« Vastaus #19 : 26.11.09 - klo:07:15:55 »
 ;D Saneleehan mun kakaduni joitakin sanoja ja selvästikkin sanoo  :D

« Vastaus #20 : 22.03.12 - klo:19:34:25 »
kyllä rollokin puhuu. se sanoo päivää :) . keskustelu on mukavaa,kun minä sanon rollo EI! (nakertaa seinää,kattoa,yms...) rollo vastaa siihen "päivää" :D

« Vastaus #21 : 05.01.13 - klo:21:28:30 »
Meidän kakadut ei puhu, mutta uros on ruvennut matkimaan ääniä. Esim. jos viheltelen eri tavalla tai naksuttelen. Ja ihme kumma matkii koiran vinkulelun ääntä :D

« Vastaus #22 : 15.01.13 - klo:01:28:56 »
Celebesi puhuu ja paljon puhuukin. Sanavarastoon kuuluu mm:

Terve, hyvää yötä, nukkumaan, ruvetaan nukkumaan, mitä?, pää kiinni, Milla, Hanna, Caro, kiva Caro, äiti, oot kiva, otatko, ota pähkinää, pähkinä, hiljaa, hei hei, heippa, kuka tuli?, kakka, kuikka, tule tänne, ei saa, joo, kiva, pusu, anna pusu, hyvä, hyvää, naminami hyvää...
Suosikkisanoja ovat ehdottomasti pähkinä (tietää merkityksen, pähkinään yhdistetään myös monesti "naminami hyvää") ja kakka (ilmeisesti vain kiva sana). Hei hei ja heippa kuuluu sanoa asianmukaisesti vilkuttaen ja terve on se, kun haluaa ihmisiä luokseen. Iltaisin on sitten "hyvää yötä nukkumaan nukkumaan, ruvetaan nukkumaan". Yhteen aikaan aina iltaisin valojen sammuttua se alkoi hiljaisella äänellä kuiskailemaan "Otatko? Otatko? Ota. Otatko?"

Paljon on sellaisia sanoja, joista en saa mitään selvää, jotain ihmeellistä purpatusta tulee vain. Sanon silloin sille, että papupata porisee. :D

Varmasti on muitakin sanoja, mutta tuossa nuo yleisimmät, mitkä tuli mieleen. "Uuniin" olisi tarkoitus opettaa seuraavaksi. ;D Noista sanoista kakka on ainoa, mitä sille on opetettu, loput on poiminut puheesta.
Kanarialintuja, peippoja, viiriäisiä, muutama koukkunokka ja iso luusaha.

« Vastaus #23 : 16.03.14 - klo:04:06:54 »
Ihana ja hauska topic, alkoi melkein itkettää.

rio

« Vastaus #24 : 20.03.14 - klo:16:21:28 »
Mä en voi itselleni mitään, mutta tää video pistää nauramaan:

http://www.youtube.com/watch?v=mALNyHFqw14

Ikävää, että lintu on oppinut tuollaista...mutta mun huumoriin kyllä puree hyvin :D (En kyllä jaksaisi moista itse) :D

« Vastaus #25 : 06.05.14 - klo:18:31:10 »
Meidän Lucky puhuu muutamia sanoja.  jo kolme vuotta sitten kun se tuli meille, se osasi sanoa selvästi ja oikealla kohtaa terve, jota se hoki varsinkin kaikille vieraille.  Nykyisin se käyttää sanaa hyvä, hyvä aina kun asiat menee sen mielen mukaisesti.  Hyvvää se taas huutaa kun se haluaa makupaloja tai rapsutusta.  Kalle tule se huutaa kaverilleen ja muutenkin esim minulle tule tai tuu..  Nukkumaan kuuluu myös sanavarastoon.   Mieheni nimi Jouko tulee myös oikein mutta minä olen jostain syystä kakkara.