papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Re: Undutappelu
« Vastaus #15 : 25.02.04 - klo:18:06:59 »
Ne ei tappele, kun aamulla ja päivällä ja illalla on hyvät kaverit.Lumi näyttää aina sen tappelun aloittavan ja jos Wili menee syömään se ajaa sen heti pois, mutta onneks on 2 ruoka-automaattia, niin molemmat voi syödä rauhassa.Wili viettää monta tuntia päivässä peilin edessä ja tuntuu, että peili on parempi kaveri, kun lumi ::)

« Vastaus #16 : 27.03.04 - klo:09:37:26 »
Ai peili on parempi kaveri? No silloin kehottaisin ottamaan pelin heti pois! Laita se takaisin sitten myöhemmin vaikka viikon päästä. Itse jouduin myös ottamaan pelin pois, kun undulaatti ei muuta tehnyt kuin seurusteli peilin kanssa.  ::) Parempi, että undu seurustelee toverinsa kuin peilin kanssa.

« Vastaus #17 : 27.03.04 - klo:10:01:40 »
Milläkin oli alussa tuo ongelma että aina kun toinen lähestyi toista undua niin heti *kräkräkräk* Ja sit semmosta ääntä kun *Mee pois siitä mä olin täs ruokakupilla ekana* Mut sit kun oon seuraillu nyt niin rapsuttelevat ja ruokkivat toisiaan.. ;D

Mä en ees tiedä kumpi se toinen undu on  ::)
<3:llä Minä ja Undut [Hemmo ja Sirkku]

« Vastaus #18 : 27.04.04 - klo:15:11:22 »
Hankin n. 4½ kk sitten kaksi undulaatti poikaa.Ostin samasta paikasta, joten olivat jo tottuneet toisiinsa.Uudessa kodissakin ollaan elelty sopuisasti kavereina, tähän asti.Nyt ovat ruvenneet tappelemaan ihan mitättömistä asioista, kuten istumapaikoista ja salaatin palasesta.Välillä taas istuvat vierekkäin oikein hyvinä kavereina, mutta minuutin päästä saattaakin olla jo riita käynnissä.Omasta mielestäni  linnut ovat jo selvittäneet aikoja sitten nokkimisjärjestyksen , joten ei varmaan siitä johdu.Onneksi tähän mennessä ei ole vielä sattunut mitään haavereita.Kysymys onkin, että johtuuko tämä keväästä, ja pitäisikö linnut erottaa vähäksi aikaa toisistaa???
-Apua kaipaava :P

« Vastaus #19 : 28.04.04 - klo:14:39:31 »
Nyt ovat ruvenneet tappelemaan ihan mitättömistä asioista, kuten istumapaikoista ja salaatin palasesta.Välillä taas istuvat vierekkäin oikein hyvinä kavereina, mutta minuutin päästä saattaakin olla jo riita käynnissä.

Ne eivät välttämättä ole unduillesi ihan mitättömiä asioita ;D

Keväthän siihen paljon vaikuttaa, vaikkei tyttö-poika pariskunta olekaan kyseessä. Pieni nahistelu on aivan normaalia, erottaa kannattaa vasta, jos tilanne alkaa kärjistymään tavalla tai toisella haitalliseksi toiselle osapuolelle.

-mika

« Vastaus #20 : 28.04.04 - klo:14:40:42 »
Kiitos ja kumarrus :) :)

« Vastaus #21 : 01.06.04 - klo:08:04:59 »
Heh, muistelen, että tuollaista nahistelua oli minunkin linnuillani vähän väliä, vaikka kyseessä oli siis tyttö ja poika. Ainahan se Mimi voitti, mutta Tikrun oli aina pakko vähän yrittää ja niin.. ;)
Se oli vaan sellaista pientä nahistelua.  8)

« Vastaus #22 : 01.06.04 - klo:11:38:27 »
kyllä noita on ollu mullakin. esim. hirssien syömisestä.

« Vastaus #23 : 01.06.04 - klo:19:36:53 »
Meillä oli ennen. Ja kyllä nykyäänkin. Kummatkaan yhtä aikaa EIVÄT saa olla samalla ruokakupilla. Mutta yleensä toinen aina änkee siihen toisen seuraksi. Eka ihmetellään et "no mitäs hemskuttii toi nyt tohon tuli" ja sit kun liikutaan niin heti nokkimassa kamuu pois. ::)..Toisinaan ne sit rapsuttelee ja suukottelee  ;D
Mut sellasii ne undut on :)
<3:llä Minä ja Undut [Hemmo ja Sirkku]

« Vastaus #24 : 02.06.04 - klo:10:48:04 »
No nyt ovat vähän rauhoittuneet täällä meillä,
mutta esim. viikko sitten saattoi nähdä kuinka
tiputtelivat toisiaan tahallaan orrelta yms...

« Vastaus #25 : 06.12.05 - klo:09:06:16 »
Mistäköhän voi johtua kun undupoika ja -tyttö tappelee? Tänä aamuna Lumikki ja Oona tappelivat häkin pohjalla niin että ropina kuului vaan.. Lumikillahan on jo vaimo-Sini(jonka kanssa on pesinyt pari kertaa), Oona taas on *sinkkutyttö* varsinaista puolisoa sillä ei ole-ei ole pesinyt vielä. Aikasemmin kerran erotin pari undupoikaa toisistaan, niiden tappelun nyt paremmin *ymmärtää* mutta oisko nyt kyseessä esim. Oonan ärsyttäminen ja Lumikilla meni hermot? ;) eli siis jos Oona haluais Lumikin kanssa pesiä mutta Lumikki on eri mieltä? viime keväänä nimittäin oli samankaltainen tilanne, siinä vaiheessa kun Lumikki ja Sini rupesivat pesimään. Vielä ei tosin ole pönttöjä esillä...

No onneksi kerkesin väliin ajoissa; Oona on nyt eri häkissä eikä näy mitään verijälkiä tmv...
Kiviäkin kiinnostaa!

« Vastaus #26 : 13.12.05 - klo:08:19:59 »
Eiks kukaan osaa sanoa? :D arvailuja ees??
Kiviäkin kiinnostaa!

« Vastaus #27 : 13.12.05 - klo:12:32:12 »
no minä veikkaan että tuo johtuu härnäämisestä. kuten sulle varmaan (en muista?) selitin että Muusa härnää välillä Filoa mutta Filo antaa kyllä takaisin ja onhan se ihmisilläkin parisuhteessa että jos toinen härnää toista niin ennen pitkään siinä hermostuu. ;D Anteeksi, tämä on vain 'arvaus'. Mutta eikö arvaus ole jo puoli vastausta ;)
Beethovenin Oodi Ilolle, on elämäni Valo, luovuuden Muusa ja elämän Filosofia.

« Vastaus #28 : 11.03.06 - klo:13:57:14 »
Minun tyttö- ja poikaundut tappelee koko ajan keskenään. Pojalta kuoli kaveri ja tilalle ostettiin tyttö. Luulin että ne alkaa pikkuhiljaa tulla toimeen, mutta näin vajaan kolmen vuoden jälkeen näyttää siltä, että ei näistä rakastavaisia tule... Eivät edes hoivaa toisiaan, nokkiivat vaan. Kyllä ne vierekkäin pystyy istumaan, mutta siihen se jää, välillä tietty pitää nokkaista toista. Poika on tosin 12,5 vuotias ja tyttö reilu 3 vuotta.

« Vastaus #29 : 15.03.06 - klo:21:13:48 »
tiinuska, pitäisikö sinun hankkia tytölle nuorempi poika? vanhempi kai viihtyy yksinään.. mutta kolmen undun tappelu onkin sit suurempi kuin kahden ::)
Beethovenin Oodi Ilolle, on elämäni Valo, luovuuden Muusa ja elämän Filosofia.