papukaijat • suoranokat • kaijuli.fi

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Re: harmaapapukaija lemmikinä..
« Vastaus #15 : 28.10.08 - klo:17:47:51 »
Meidän Jakke on kyllä melko rohkea ja sosiaalinen tapaus, vieraiden tullessa käy nimenomaan niin että alkaa hirveä pälpätys ja juttelu ja heti eteiseen tulijaa tervehditään "Moi" tai "Terve!" Ainoa ero jutteluissa vieraiden ollessa paikassa ja sitten meidän ollessa ihan kahdestaan on sanat itse. Vieraiden kuullen on vain tietty arsenaali käytössä ja paljon suppeampi, kuin mitä sitten parhaina puhehetkinään päästelee. Muutenkin Jakke on todella reteä tyyppi, melko suoralta kädeltä lentää vieraiden päähän istumaan eikä juuri arastele, muutama tapaus jossa vierailijalla on ollut sen verran omituinen tukka että Jakke ei ole uskaltanut lähestyä mutta muuten menee kyllä tekemään tuttavuutta. Minua kohtaan todella huomionkipeä, huutelee kun menen pois näkyvistä. Illalla kun menen pesemään hampaat niin Jaken rutiini on miehen äänellä ( edellinen omistaja oli mies ) ponnekkaasti sanoa "No niin nyt pois!" Todella hanakka tuhoamaan kaikkea, nokkaa kokeillaan ihan joka esineeseen ja silti se piru vie tuntuu kasvavan aivan liian nopeasti. Kuitenkin Jakke on myös itsenäinen, leikkii paljon omilla leluillaan ja osaa viihdyttää itseään, mutta vapaana ollessa kyllä koko ajan minun läheisyydessäni / sylissä. Jakke on kyllä erityisen tarkka siitä, että häneen ei saa ilman lupaa koskea. Edes minä. Näpeille tulee jos yritän antaa rapsuja ilman, että Jakke on niitä itse pyytänyt. Kokonaisuudessaan kyllä varsin upea jako ja lajivalintaa en ole joutunut katumaan!

Vs: harmaapapukaija lemmikinä..
« Vastaus #16 : 08.11.16 - klo:16:19:35 »
Paljonko jako maksaa ???

Vs: harmaapapukaija lemmikinä..
« Vastaus #17 : 08.11.16 - klo:17:11:00 »
Harmaapapukaijat maksavat yleensä noin 1000-1500 euroa. :) Harmaapapukaija on kuitenkin ensisijaisesti aikuisen lemmikki, mutta sinulla on runsaasti aikaa lukea isoista papukaijoista ja säästää rahaa.